Al ruim achttien jaar is Hoveniersbedrijf Simon Schulte een vertrouwd gezicht in Bemmel en omgeving. Met een totaalconcept voor ontwerp, aanleg én onderhoud van tuinen biedt het bedrijf complete ontzorging. “We hebben alles in eigen beheer en werken met vaste partners. Daardoor weten we precies wat we aan elkaar hebben en kunnen we onze klanten altijd de hoogste kwaliteit bieden”, vertelt Simon trots.
Kwaliteit die opvalt
Hoveniersbedrijf Simon Schulte bedient een brede klantenkring: van particulieren tot bedrijven en gemeenten. “Door mijn enthousiasme kwam een klant ooit bij mij met de wens om hun bedrijfstuinen netjes aan te leggen en te onderhouden. Inmiddels zijn daar meerdere samenwerkingen uit voortgekomen. Het mooie is dat onze klanten vaak zeggen: ‘Jouw bedrijfspand ziet er altijd zo verzorgd uit’. Dat bevestigt dat we onze standaard waarmaken.”
Waarom andre media?
Toen Simon nadacht over manieren om zijn zichtbaarheid te vergroten, kwam andré media in beeld. “Iedereen zit op social media of leest het plaatselijke krantje, maar Roel Tinneveld van andre media benaderde me persoonlijk en daar had ik direct een klik mee. Hij begreep precies wat ik bedoelde en liet me kennismaken met een heel andere manier van reclame maken.”
Met winkelwagenreclame in twee supermarkten in Bemmel zette Simon zijn bedrijf letterlijk in het dagelijks leven van zijn doelgroep. “De kracht van herhaling werkt echt. Zoals bij McDonald’s: je herkent de gouden bogen meteen. Zo wilde ik ook dat mensen mijn naam zouden onthouden. En dat is gelukt!”
Zichtbare resultaten
De eerste campagne leverde direct reacties op. “We hadden een ludieke tekst bedacht: ‘Herfstbeurt nodig? Bel Simon Schulte’. Mijn mailbox en telefoon stonden roodgloeiend. Mensen vonden het grappig en werden nieuwsgierig. Dat is precies wat ik wil bereiken: opvallen én in het hoofd van mensen blijven hangen.”
De combinatie van reclameborden in tuinen en de zichtbaarheid via winkelwagens versterkt volgens Simon de herkenbaarheid. “Mensen zien mijn naam op meerdere plekken terug en dat zorgt voor vertrouwen.”
Ontzorgd en lokaal zichtbaar
Wat Simon vooral aanspreekt, is de manier van samenwerken. “Roel en zijn team ontzorgen je volledig. Ze geven nieuwe ideeën voor uitingen en denken met je mee. Het voelt heel vertrouwd en je hoeft er zelf nauwelijks iets voor te doen. De borden en winkelwagens doen het werk.”
Advies voor andere ondernemers
Zou Simon andré media aanbevelen? “Absoluut! Wat het voor mij heeft gedaan, gun ik andere ondernemers ook. Het is een unieke manier van lokaal zichtbaar zijn, met bewezen resultaat. Als je twijfelt, zou ik zeggen: gewoon bellen. Roel komt langs – hij drinkt zijn koffie zwart trouwens – legt kort en krachtig uit wat de mogelijkheden zijn en de rest gaat vanzelf. Je merkt meteen dat hij oprecht geïnteresseerd is en meedenkt.”
Met de herkenbaarheid en kracht van herhaling via andre media laat Hoveniersbedrijf Simon Schulte zien dat lokaal adverteren niet alleen werkt, maar ook leuk kan zijn.